POSTAT:

KATEGORI: Two souls one heart
16

Kapitel 7 - Trouble on two legs

Jag smög ut ur mitt rum och mot Jasons rum. Dörren stod på glänt så jag tog möjligheten att kika in i rummet.
Synen fick mig att stelna.. Jason satt på golvet och tårar rann ner för hans kinder. I handen höll han ett papper, eller ett foto var det nog. Mitt hjärta bokstavligen föll när jag kom på vem det var på fotot. Jason är svag, Men han är bra på att dölja sina känslor. Det lärde jag mig för ett antal år sen efter Alex's..... död.
 
 
Skola. Fuck this shit, vem har tid för skolan egentligen. "Jason ska du inte äta något" frågade Pattie efter att jag satt som förstelnad vid köksbordet. "Nej" sa jag och lämnade köket. Jag tog på mig mina svarta supras och tog mina bilnycklar. "Justin skynda!" ropade jag innan jag gick ut till bilen.
Mina fingrar trummade otåligt på ratten. "Sorry" sa han och stängde bildörren. Jag nickade bara till svars.
Bilresan tog kanske fem minuter innan vi var framme vid skolan. Jag öppnade dörren och klev ur. Justin var snabb med att kopiera mina rörelser och sprang runt till min sida. "Här, ät det här" sa han och räckte fram ett äpple. Jag suckade och tog äpplet ifrån honom och mummlade ett tyst "Tack"

Vi gick mot våra skåp och jag kunde se ur ögonvrån att Isabella redan var närvande. Hon stod vid sitt skåp och gjorde gud vet vad. "Jasey" sa en röst. Mitt huvud vände sig åt höger automatiskt. Lucy. Borde jag vetat. "Hey babe" sa jag. Hon lutade sig mot skåpet och höll på med sitt hår. "Vad sägs som att vi går och har lite kul ett tag" Jag fuktade läpparna och skulle precis svara när hon pressade sina läppar mot mina. Jag hade inget annat val än att besvara kyssen. Våra läppar rörde sig i en regelbunden och perfekt synkad takt med varandra, Hennes armar flög runt min nacke och drog mig närmare. Ur bakgrunden kunde jag höra hur folk visslade, "McCann get some!" Jag avbröt kyssen och tog tag i hennes hand. "Ska vi gå någon annanstans" viskade jag i hennes öra.
Hon fnittrade lite och nickade. Easy.
 
"Jealous much?!"
 
"Wow vilken show" sa någon till vänster om mig. Jag behövde inte ens kolla för att se vem det var. Utan jag visste redan mycket väl att det var Bella. Jag ignorerade henne och drog med mig Lucy bort till andra sidan korridoren.
Men hon stannade till och ur ögonvrån såg jag hur hon stannade vid Bellas skåp. "Avundsjuk eller honey?" sa hon i en retsam ton. Ett torrt skratt lämnade hennes mun och så gick hon därifrån.
"Kom nu babe" sa Lucy och drog mig mot vaktmästare garderoben. "Låt oss få det här överstökat" sa jag och stängde igen dörren. "Med glädje" Jag pressade henne mot dörren och ett retsamt flin formades på hennes läppar.
 

"Jason varför är du sen" Jag ignorerade henne och smällde igen dörren. Min blick sökte efter en ledig plats. "Så du bestämde dig för att dyka upp trots allt" Jag fnös "Inte så att jag bryr mig liksom, Historia är lame" Jag sneglade mot honom och såg att han redan kollade på mig. "Du vet Jason... Du kanske ska börja bry dig, dina betyg håller inte länge" Jag gav ifrån mig en lång suck, Var han tvungen att vara så jävla dryg
"Bry dig inte Justin, It's none of your business" "Justin och Jason har ni något ni vill dela med er till hela klassen?" sa hon i en avskyvärd ton. "Ja-Nej" sa vi samtidigt. Jag vände mig mot Justin och ville mentalt slå till honom. "Jaså Vadå?" Hela klassen vände sig om och blickarna hamnade på oss. "Vet du vad? Jag orkar inte bry mig längre" Jag ställde mig upp och var påväg mot dörren. "Jason tillbaks till din plats!" ropade hon
"Fuck this shit" ropade jag tillbaks innan jag smällde igen dörren.
Vem tror hon att jag är egentligen? Följer regler och vet exakt vad som hände under andra världskriget.
I och försig.. Under andravärldskriget dog många... Jag gillar att döda. Jag är trotts allt Jason McCann, tonårsbombaren som aldrig åkt fast.. "Jason McCann till rektorns kontor genast!" hördes det ur högtalarna. Fuck
 
 
"Ja, du kallade på mig?" sa jag nonchalant. "Varsågod och sitt Jason" sa hon.
"Den enda anledningen till att jag aldrig stängt av dig ifrån skolan är på grund av din mor" Jag spände mina käkar.
"Prata inte med mig om min mor" sa jag mellan mina tänder.
"Jason jag beklagar verkligen, Hon-"
"Jag sa prata inte om henne, hon var en hora!" snäste jag. "Jason var vänlig och sätt dig ner igen" sa on och gjorde en gest mot stolen. Jag hade inte ens lagt märke till att jag reste på mig förrens hon sa det.
"Din mor var en.. trevlig person men kom ur balans" sa hon och rätade sig på ryggen. "Hon var en hora. Hon hade sex med olika snubbar varje dag. Hon brydde sig inte om sina barn" fräste jag. Hon suckade
"Men Jason det betyder inte att hon inte brydde sig om dig eller la märke till dig" Det var tyst, Våra andetag hördes bara tills jag avbröt tystnaden "Jag vet inte ens vem min far är" hon fuktade läpparna och svalde. "Jag vet"
 
Lektionen varade inte länge efter att Justin stack. "Aye Justin" Jag vände mig om och Logan stod där. "Hey man" Vi gjorde våran handshake och jag öppnade mitt skåp. "Hörde att Jason blev kallad till rektorns kontor igen" sa han och skattade. Jag skakade på hubudet och höll tillbaks ett leende. "Typical"
"Hur mycket är klockan?" frågade jag "Snart 11, Lunch?" "Nej jag har en lektion till" Alright man, vi ses"
"Ses" sa jag och gick till matten. Dörren stod öppen så jag antar att vi inte hade börjat än. Jag gick in till klassrummet och "Hey Justin" "Hey man" "Hey Bieber" hördes över hela salen. Jag vinkade till alla och sökte en ledig plats. Jag såg Bella sitta vid fönstret helt för sig själv , så jag tog mig dig men stoppades av Lucy
"Sätt dig här Justy" Jag kollade på henne ett tag innan jag skakade lätt på huvudet och satte mig bredvid Bella.
"Hey Bella" sa jag och satte mig ner. "Hej" sa hon och log. "Du har väll inte Lucy efter dig va?" hon log la huvudet lite på snett. Jag skrattade jag skakade på huvudet. "Hon är mer efter Jason" Ett skratt lämnade hennes mun och hon nickade lite. "Du såg dem vid skåpen va" jag höjde mitt ena ögonbryn.
"Oturligtvis nog så gjorde jag det" sa hon och himlade med ögonen. "Bry dig inte om henne, hon är lite.. konstig" Hon skrattade och Mr Wilson kom in i klassrummet.
 
"Uhh... Ett A"
 
"Ungdommar, Idag så tänkte jag att ni skulle få tillbaks era prov som ni gjorde förra veckan" Klassen jublade och han började dela ut dem efter namn ordning. "Bra jobbat Justin" sa han och gav mig mitt prov. "A" stod det i hörnet med en röd penna. Jag log ett litet pojk-aktigt léende och kände mig ganska så stold över mig själv.
Jag sneglade på bella och såg att hon studerade hennes prov. Vågade jag fråga vad hon fick? Klart du gör det Justin.
"Hur gick det gör dig?" Hon kollade upp ifrån hennes prov och log ett litet leende. "Sådär antar jag" Hon gav mig provet och jag såg att hon fick ett D. Hon verkade följa min blick och såg att jag kollade på hennes betyg
"Hur gick det gör dig? Vad fick du?" Hon kollade på mig nyfiket "Oh, Uh... jag fick ett A" "Men det är ju jättebra Justin!" utbrast hon. "Tack så mycket" sa jag och vi log mot varrandra
 
"På riktigt! Jag trodde inte att du var så smart" Lektionen var kort och nu satt vi i matsalen
"Jag kan allt överaska huh?" Jag skattade och åt en bit av vad dem kallar skolmat. "På riktigt? Ja"
"Hey guys" Vi kollade upp och såg hennes bröder stå där. "Hollah" "Vet du ens vad hollah betyder?" frågade dem och kollade på henne. "Ehm Ja" "Aha Okej, för du studerarr franska och inte spanska och ah duvet" sa Finn och flinade "Weeird" sa jag och kollade på alla dem tre.
"Men vi tänkte bara gå förbi och säga hej, förresten hörde att Jason var hos rektorn imorse" sa Finn
"Vi alla hörde nog det" sa hon. "Killen får sluta skapa problem för sig själv" sa Jack och skakade på huvudet.
"Var är han ens?" undrade Finn. Vi kollade runt i matsalen och där fick jag syn på honom vid ingången av matsalen.
"Där" sa jag och kollade mot ingången. De andra följde min gest och kollade mot ingången
"Där har vi honom, Trouble på två ben"
 

Sååå... Vad tycker ni om Jason och Justin? Hm...
Jag är så hemskt ledsen, skolan går upp och ner just nu så jag hinner inte uppdatera så ofta som jag säger att jag ska göra. Men jag har hållt på med detta kapitel hela dagen! Så nu får ni kommentera !!
 

Comments
Postat av: Marie

uhh äntligen! sjukt bra kapitel bara den va lite längre <3 :*

Postat: 2013-05-10 - Klockan: 23:44:52 -



Postat av: Amanda

Novellen är super bra hittills men jag hoppas att uppdateringen blir bättre :)

Postat: 2013-05-11 - Klockan: 09:17:36 -



Postat av: Anonym

Mer mer mer mer mer mer

Postat: 2013-05-11 - Klockan: 14:00:37 -



Postat av: biebsdrew

Vill du göra ett länkbyte med mig? :)

Svar: Självklart, fast isånna fall bara i menyn :)
eeelit.blogg.se

Postat: 2013-05-11 - Klockan: 14:32:22 - Bloggadress: http://biebsdrew.blogg.se



Postat av: Ellen

Jätte bra 😍👏

Postat: 2013-05-11 - Klockan: 18:25:43 -



Postat av: T L S - NOVELS

gör du länkbyten :*?

Svar: yess, men du måste ha ett antal unika för det :*
eeelit.blogg.se

Postat: 2013-05-15 - Klockan: 21:58:40 - Bloggadress: http://typicallovestories.blogg.se



Postat av: jbiebsstories.blogg.se

skulle ni villa göra länkbyte med min novell blogg? Väldigt intresserad av det? kram kram

Svar: Självklart:) I menyn? kram
eeelit.blogg.se

Postat: 2013-05-19 - Klockan: 00:52:06 - Bloggadress: http://jbiebsstories.blogg.se/



Postat av: Sara

Åh vad bra! Din novelle är jätte bra. När kommer nästa? <3

Postat: 2013-05-19 - Klockan: 13:59:20 -



Postat av: http://jbiebsstories.blogg.se

Ja jag skulle villa göra i menyn :) Men i en inlägg hade också vart helt underbart.

Svar: Menyn blir bra, vi kör med inlägg en annan dag :)) Lägger till dig nu xx
eeelit.blogg.se

Postat: 2013-05-19 - Klockan: 17:01:09 - Bloggadress: http://jbiebsstories.blogg.se/



Postat av: Elyy

Skulle vi kunna göra ett länkbyte? Jag har precis börjat så det kanske inte är så lockande, men ändå? Snälla? :)

Svar: Hej! Okej, isåfall i menyn. Lägg till mig först och skriv när du gjort :)
eeelit.blogg.se

Postat: 2013-05-19 - Klockan: 21:48:32 - Bloggadress: http://shawtie.blogg.se/



Postat av: http://jbiebsstories.blogg.se

Så jag länkade också :)

Svar: :)
eeelit.blogg.se

Postat: 2013-05-19 - Klockan: 23:29:57 - Bloggadress: http://jbiebsstories.blogg.se/



Postat av: Josefin

sjukt bra :)

Postat: 2013-05-20 - Klockan: 22:02:53 -



Postat av: Elyy

Nu har jag lagt till dig :)

Postat: 2013-05-21 - Klockan: 19:48:10 - Bloggadress: http://shawtie.blogg.se



Postat av: Matilda

Love, love, love, love, love, love, love!!!! Snälla mer!

Postat: 2013-05-26 - Klockan: 01:07:31 - Bloggadress: http://myjustin.blogg.se



Postat av: ME! <3

hohooooooooooo? vart är nästa kapitel???????? längtar så mycket! <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3

Postat: 2013-05-28 - Klockan: 21:59:19 -



Postat av: biebersfru

jättebra länkbyte? svara på min blogg

Postat: 2013-06-01 - Klockan: 14:51:58 - Bloggadress: http://justinnovell.devote.se



Ditt namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback