POSTAT:

KATEGORI: Two souls one heart
4

Kaptiel 5 - It can't be true

Hemlig persons perspektiv.
Efter en 5 timmars lång flygplans resa så var jag hemma i L.A, Ska bli skönt att bara åka hem och sova i min egna säng. Jag drog min resväska till utgången av flygplatsen. Jag köpte en milkshake ifrån Burger King medans jag väntade. Jag drog en hand igenom håret och satte mig på en bänk. Varför skulle han alltid vara sen.. Han visste när planet skulle landa.. Så vart är han?

Jag kände en hand på axeln. Jag vände huvudet och där stod Jason.
"Saknat mig?" sa han "Kan du ens klockan Jason?" sa jag
"Duh, såklart jag kan. Men det kom lite saker i vägen" sa han "Vad för slags saker.. Säg inte att du-"
"Nej inte sånna saker.. Jag berättar mer senare, Men kom jag orkar inte vara här mer" sa han.

Jag suckade ljudligt och vi gick mot bilen.



Isabellas Perspektiv

Det har gått ett par dagar innan jag började på skolan och hittills så har jag bara mött trevliga personer. Jag har umgåts med Brooke också. Det visade sig att vi hade vissa lektioner tillsammans. Flera av dem i min klass har kommit fram och hälsat, vilket var riktigt gulligt. Jag hade inte sett Jason på hela veckan vilket var ganska så skönt.

 

Mina bröder kände tydligen honom, Jag har aldrig sett honom förut.
Det jag märkte första dagen jag började här var att hans humör ändrades väldigt snabbt.
Herregud, det verkar ju som att han har mens varje dag och jag är tjej! Om ni förstår vad jag menar, för min humor är sämst. Okej nu måste jag sluta prata med mitt sinne....

 

Idag var det torsdag och förtsta lektionen var idrott. I frankrike så cyklade jag alltid till skolan så jag har en rätt så bra kondition. Jag spelade aldrig någon sport på fritiden men jag brukade gå på mina bröders träningar.
Omklädnings rummet var tomt då jag kom lite sent. Men jag bytte om till mina idrotts kläder och sprang in till idrotts hallen. Alla satt på en lång bänk medans Mr Hudson pratade. Jag gick in i salen och nästan allas ögon var på mig. Jag fuktade mina läppar och satte mig på närmaste plats. Påväg mot bänken så såg jag att Brooke satt där.
"Kom du också sent?" viskade jag och hon nickade långsamt.

 

Efter att Mr. Hudson pratat i tusen år så skulle vi köra någon sorts av tränings pass. Alla reste sig och skulle hämta mattor som man kunde ha som underlag. Jag och Brooke skulle precis gå iväg och hämta en matta men blev avbruten av att Mr. Hudson blåste i visselpipan. "Harries och Adams, kom hit!" sa han. Jag sneglade Brooke och vi gick mot honom. "Godmorgon Mr Hudson" sa jag. Han suckade.
"Varför kom ni sent till min lektion?" Jag kom sent för att en av mina två bröder vägrade gå upp så det är min anledning. Men hell no att jag skulle säga den. "Jag hade lite problem att ta mig hit" sa jag bara kort.

"Brooklyn?" sa han "Jag hade en tidig läkar tid.." sa hon. Han verkade inte tro oss men han lät det gå hoppas jag. "Isabella, det är din första vecka här så jag tänker låta det här gå och Boroklyn, du brukar inte komma sent så denna gång får du bara en varning" Vi nickade och gick iväg.
"Omg, Jag trodde att han inte skulle köpa det" sa hon och flina.

.

 

Skolklockan ringde och små hurra och visslingar hördes. "Glömm inte läxan till nästa torsdag!" ropade Mr Raymond medans alla bokstavligen trängdes vid dörren för att komma ut. Wow, dem måste verkligen vara trött på skolan. Jag kan inte klanda dem, klockan var snart halv fem på eftermiddagen och skolan var näst intill folktom.

Mr Raymonds lektioner var denna onsdagens sista lektion.
Jag gick förbi katedern och lämnade mitt kuvert med mina betyg i. Han nickade lite och jag log ett leende som inte ens var ett leende, men jag var för trött för att anstränga mig.
 
Jag stod vid mitt skåp och slog in min skåp kombination. Jag packade ner några böcker i min tygväska som jag ersätte min väska med. Den gick sönder i förrigår och jag har inte haft tid att åka och köpa en ny.
Fast när jag tänker efter så ser tygväskan inte så illa ut. Jag minns att jag köpte den inne på TopShop förra året någonstans utanför paris.
Jag sneglade mot Jasons skåp och studerade det ett tag. På skåpet fanns massa klotter.
Min blick fastnade på hörnet av skåpet.
"Ring mig när du har tråkigt baby ;)" stod det och under stod ett telefonrummer. Jag skakade på huvudet och en suck slank ut ur min mun. Var folk verkligen så desperata.
Jag stängde mitt skåp och gick mot gympasalen. Finn hade slutat för ett tag sen och åkte hem med en kompis.
Så då var det bara jag och Jack. Han hade smsat att jag skulle möta honom i gympasalen.
Eftersom att det är onsdag och Jack är med i basketlaget så hade han antaligen basket träning.
Jag öppnade dörren till gympasalen och direkt föll min blick mot spelarna. Jag tog en plats på läktaren och kollade på klockan. 16.55. Okej lektionen slutade fem så då var det bara att vänta.
 
 
 
"Okej pojkar, matchen är om två veckor och om ni fortsätter såhär så tar vi hem det i år igen!" sa eller rättaresagt skrek tränaren.
Jag blev lite tillbaka tagen när han blåste i visselpipan och undra hur jag kände nu....
"Yes coach" ropade alla killar i kör.
"Bra grabbar, in i duscharna nu!" sa han och alla började gå mot läktaren.
Jag kliade mig nervöst på armen och ställe mig upp. Försökte leta efter Jack medans jag kände allas blickar bränna på mig medans dem gick mot omklädingsrummet.
Jag svalde hårt och blinkade ett antal gånger innan jag hörde en välkänd röst ropa mitt namn "Bella"
Jag log svagt och såg honom sitta på läktaren några rader neråt.
Jag hoppade ner några rader på läktaren och satte mig bredvid honom. "Jac-" Jack tänkte jag säga men stoppades när jag såg vem han satt bredvid, "Jason?" sa jag och höjde ögonbrynen i ren förvånad.
Det kan inte vara sant

Cliff hanger. wooop.

Först och främst så vill jag säga att jag är ledsen för den usla uppdateringen.
Det var över en månad sen jag skrev ett kapitel. Men jag har inte haft tid och så har saker kommit i vägen.
Men kom ihåg att det här är en sak som jag gör på fritiden och inte något 'jobb'.
Men ni ska veta att jag arbetar flitigt med varje kapitel. Och jag ska försöka att hålla en helt okej uppdatering.
Sen så vill jag tacka alla er söta läsare som klickar in på bloggen fast jag inte skrivit något. puss
 
Ny design är påväg btw.

Comments
Postat av: Ellen

JAA äntligen 😍👏 super bra!!

Postat: 2013-04-06 - Klockan: 10:23:35 -



Postat av: Farin

No, it must be a lie. ;)
Nä seriöst, grymt! :)

Postat: 2013-04-08 - Klockan: 00:49:56 -



Postat av: Hanna

Du är verkligen jätte duktig älskar den här nya novellen. Kan inte du skriva lite om att typ Jason ska vara dum mot isabelle och sen typ ångrar det och sen är hon arg och ledsen på honom eller nåt hahah ???
Och förlåt ja det går segt fram :/ <3

Postat: 2013-04-08 - Klockan: 19:13:54 -



Postat av: jossseeee ;)

jättebra!

Postat: 2013-04-15 - Klockan: 18:14:27 -



Ditt namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback