POSTAT:

KATEGORI: Two souls one heart
8

Kapitel 3 - I will take care of her

Last Chapter

Plötsligt så började högtalarna låta. "Jason McCann till rektorns kontor omedelbart!"
Sucks to be you Jason, Vem det nu var. Jag fortsatte att gå tills jag krockade in i någon. Jag rammlade på golvet och mina böcker tappade jag också. "Se dig för bitch!" sa en röst. Jag kollade upp och mina ögon fastnade på personens ansikte,
Okej han var jätte snygg. "Föråt, Jag så-" hann jag säga innan jag blev avbrutan.
"Skippa pratet, Ser det ut som om jag bryr mig eller?" Han verkade inte vänta på ett svar utan svarade sig själv.
"Nej, så flytta dig ut min väg. Rektorn kallar." Med dem orden så gick han iväg och jag satt fortfarande kvar på golvet och kollade mot det hållet han försvann mot. Killen som nyss passerade hade brunt hår och det var perfekt stylat
Vit t-shirt och en svart väst med svarta skinny jeans. Men inte bara det. Hans namn var tydligen Jason McCann.



Isabellas perspektiv
Efter en stunds sittandes på golvet så bestämde jag mig för att resa mig upp. Jag borstade av smutsen på mina jeans och plockade upp mina böcker och kartan. "Vilket håll kom jag ifrån" sa jag lågt för mig själv.
Allt ser ju likadant ut. Efter en stunds stirrande på kartan så hördes en ljus röst bakom mig.
Jag vände mig om och möttes av en blond tjej med blåa kristallklara ögon. "Du verkar vilsen?"
Jag nickade. "Min första dag här faktiskt" sa jag och log
"Coolt, Trevligt att träffa dig..." sa hon och väntade på mitt namn "Isabella"
"Trevligt att träffa dig Isabella, Brooklyn. Förlåt men jag måste gå nu min lektion börjar om.."
Hon kollade på sin armbands klocka och sedan upp igen "1 minut! Men vi ses?"
Jag nickade och hon vände sig om och gick. Jag borde nog skynda mig till min egen lektion nu.
Jag kollade på kartan snabbt och gick mot ena hållet.

 

Efter att gått ett tag så kollade jag på närmaste klassrums dörr. 220 stod det och jag visste att jag valde rätt väg. JAg fortsatte att gå igenom den folktomma korridoren tills jag kom fram till sal 240. Lektionen har säkert redan börjat, så det är nog bäst att jag knackar på.
Jag knackade på dörren ett fåtal gånger innan jag öppnade dörren. Genast fick jag uppmärksamheten och läraren kollade på mig. "Kan jag hjälpa dig med något?" sa han och höjde på ögonbrynen.
"Är det här engelska med Mr Raymond?" frågade jag. Han nickade "Vad heter du?" frågade han och kollade igenom sin klass lista. "Isabella Harries" sa jag och kände allas blickar bränna mot min hud.
"Ja, du är den nya tjejen som skulle börja här"
"Det stämmer, Förlåt att jag är sen.. Jag hittade inte hit" sa jag och log lite svagt.
"Det är lugnt, kom in och ta en ledig sitt plats" Jag nickade och gick mot en ledig sittplats på mitten raden.
"Okej ungdommar, slå upp sidan 42 i textboken"

 

Efter vad som kändes en evighet så ringde skolklockan och alla elever reste sig upp och lämnade klassrummet. Jag var påväg mot dörren när Mr Raymond stoppade mig.
"Isabella kan jag få växla några ord med dig?" Jag vände mig mot honom "Okej"
"Eftersom att du är ny här så måste jag få veta dina betyg ifrån din gamla skola, Jo du förstår alla betyg är sammlade på ett papper och jag undrar om du har med dig pappret?"
Jag funderade ett tag, Vilket papper menar han? "Nej det har jag inte, men jag kan hämta det imorgon"
Han nickade, "Okej vad bra. Det var allt jag hade att säga. Du kan gå nu" Jag nickade, vände mig om igen och gick ut. 

 

Jag gick iväg mot mitt skåp och lämnade mina böcker. Klockan var nu kvart över 11 och jag gissar på att det var lunch nu. Jag kollade igenom mitt schema en gång till och hörde hur någon harklade sig bakom mig.
Jag rynkade på pannan lite och vände mig om och såg en kille stå där. Samma kille som krockade in i mig imorse, eller som jag krockade in i. Hans namn var Jason och han var överdrivet snygg.
Varför harklade han sig? Vad vill han mig egentligen..
"Du står framför mitt skåp" sa han stelt. Jag flyttade på mig genast och kollade in i skåpet.
Ur ögronvrån kunde jag se hur han öppnade sitt skåp. Jag vart helt paralyzerad, Jag vet inte hur länge jag kollade på honom. Men han verkade märka det. Han vände sig om och stirrade tillbaks på mig.
Jag kollade bort. Han skrockade lite och slickade sig om läpparna
"Ta en bild, det håller längre" sa han, denna gång med en mjukare röst innan han gick iväg.
Och ännu en gång stod jag kvar och kollade efter honom. Jag bestämmde mig för att leta upp Finn eller Jack för att äta lunch. Jag hade inte sett Brooklyn någonstans efter vårt lilla möte i korridoren.
Jag tog fram min telefon och smsade Finn

 

Till Finn:
"Har ni lunchrast?"


Jag skickade iväg SMS:et och det dröjde inte länge innan jag fick ett svar.

 

Från Finn:
"Ah, Vi väntar på dig utanför cafeterian"

 


Jag kollade på kartan som visade vägen till cafeterian innan jag stängde skåpet. Efter att gått en bit så såg jag två välkända ryggtavlor. Jag gick fram och la mina händer för Finns ögon bakifrån. "Vem är det??" sa han
Jack vände sig om och skrockade lågt "Gissa" sa Jack
"Bella?" "Rätt" sa jag och drog bort mina händer. Han vände sig om och la sina händer på mina axlar.
"Hur har det gått hittils?" Jag tänkte efter, imorse så stötte jag på 'Jason', Jag hamna på golvet och kom sent till min lektion.. "Bara bra" svarade jag och log svagt.
"Alright, Förresten det här är Bella allihopp" sa han och vände sig om till resten av sina vänner.
"Det här är Alex och Logan" "Hej" sa jag och dom hälsade tillbaks.
"Nu när hon är här så äter vi" sa Jack och gick in i cafeterian.
"Vad vill du ha?" frågade Jack mig. "Eh, kycklingsallad?" sa jag och kollade på menyn. "Kycklingsallad it is."

 

 

Vi satt vid ett bord i mitten av cafeterian och började äta lite.
"Hur känner ni tre varrandra egentligen?" frågade Alex och rynkade på ögonbrynen åt mig och mina bröder.
Ett lågt skratt lämnade min mun och han kollade frågandes på mig. "Vi är syskon" sa Jack och Finn nickade. Jag satt bara där och log. "Varför har vi aldrig sett dig?" frågade Logan och såg på mig med rynkade ögonbryn. "Ja-" hann jag bara säga innan någon var tvungen att avbryta mig.
"Aye Harries and company!" ropade någon innan personen dök upp vid vårt bord. "Tja McCann" hälsade alla vid borden.
Det var då det klickade i mitt huvud.
"Och vem har vi här?" frågade han. Jag kollade upp ifrån min mat och kollade på honom.

 

Jasons perspektiv
Det var inte förrens hon lyfte på sitt huvud som jag kände igen henne.
Det är ju samma tjej jag redan stött på 2 gånger idag, 3 om man räknar med nu.
Imorse påväg till rektorns kontor och vid mitt skåp. Om jag skulle säga att hon inte såg bra ut så skulle jag ljuga för mig själv. Men det var något med henne, men jag kunde inte förklara vad.
Hon liknade någon. Inte för att jag sett henne förut, vilket jag inte jag förrens idag då.
"You have to be fucking kidding me??" sa jag och kollade på henne.
"Stalkar du mig eller nått?" sa jag och kollade på henne med ena ögonbrynet upphöjt
"Va?" sa hon. "Spela inte dum, du har stött på mig 3 gånger bara idag!"
Hon kollade på mig med stora ögon och höjde sina ögonbryn. "Och varför sitter du med mina vänner?!" sa jag snabbt efter.
Hon svarade inte på min fråga utan höll på med hennes hår och kollade på Jack och Finn.
Jack och Finn bara satt där vid borde och båda hade ett litet flin på läpparna. Okej...


"Dude, hon skulle precis berätta om sig själv.. Ah Isabella fortsätt" sa Alex och alla vände sig mot henne.
Så hennes namn var Isabella, nice..
Jag gick runt bordet och satte mig bredvid Alex. Jag satt diagonalt mot henne och studerade henne.
"Eh, Jag flyttade hit från Frankrike för några dar sen.." "Vart bor du?" frågade Logan.
Bitch please, Killarna är ju värre än FBI. "Jag bor tillsammans med dem där" sa hon och pekade på Jack och Finn.
"What the hell" sa jag lågt. "Känner ni varrandra eller?" jag höjde mitt ena ögonbryn.
"Vi är syskon" sa Jack.
Där klickade det, Det var därför hon var så lik någon jag kände. Dem är ju fucking syskon.
"Då fanns det iaf någon snygg i den familjen.." sa jag lågt för mig själv.
Men det kanske inte var tillräckligt lågt för att ingen skulle höra det jag nyss sa. Alla kollade på mig med höjda ögonbryn. "Vad glor ni på?" sa jag. "Inget. Ska vi gå nu?" sa hon och kollade på oss.
Dem andra nickade. Jag satt kvar ett tag innan jag också reste mig upp och började gå.

 

Vi satte oss vid 'våran' bänk i korridoren där vi alltid brukade sitta. Jack och Finn satt bredvid Isabella och jag satt med Logan och Alex. Min blick vandrade över syskonen. Om man kollade noga så var dem inte så jätte lika, Men det fanns något band mellan dem.
"Vilken lektion har du?" frågade Finn. Hon ryckte på axlarna och drog fram sin telefon.
Hon kollade på den ett tag. "Franska men jag vet inte vilken sal eller lärare" sa hon.
"Ska vi gå och kolla upp det?" frågade Finn. Gud vilka frågor alla ställer. Är dem hennes fucking barnvakt eller?
Dem reste sig och skulle precis gå "Kommer du Jason?"
"Finns det något roligare än att följa med er till rektorn?" sarcasm i varje ord jag nyss sa.
Jag suckade och gick efter dem till rektorn. Påväg dit så kände jag blickar bränna på min hud
Jag vände på huvudet och blinkade innan jag åter igen vände om och gick därifrån. Fnitter och viskningar hördes. Ett leende lekte på mina läppar. Finn log samtidigt som han skakade på huvudet "Typsiskt McCann"
"Vad kan jag säga? Jag är ju snygg. Ellerhur Bella?" sa jag och kollade på henne.
Hon bet på sin underläpp och kollade ner. Bingo.

 

"I'm hot, right Bella?"




Vid det här laget så var vi redan framme vid rektorns kontor. Logan och Alex försvann någonstans påväg hit så det var bara vi fyra.
Dem knackade på dörren och möttes av Mrs Channing.
"Hej Isabella, Jack, Finn. Jason..." Ett leende lekte på mina läppar när hon sa mitt namn.
Jag älskar det faktumet att jag kan hammna i hur mycket trubbel som hellst utan att bli avstängd.
Jag är ju trotts allt en av dem smartaste eleverna.. Chockande men det är sanningen.
"Du har Franska i sal 310 med Mrs.Harmer och lektionen börjar om 5 minuter" "Okej, Tack"


Jag följde med Jack och Finn till hennes skåp. "Har du skåp här?" frågade dem samtidigt.
Hon nickade. "Bredvid mitt" sa jag och fuktade mina läppar. Jag öppnade mitt skåp och kollade på mitt schema.
"Franska i sal 310 med Mrs. Harmer" stod det. Jag tog fram mina franska böcker innan jag stängde mitt skåp. "Oj, vad sammanträffande. Vi råkar bara gå i samma Franska klass"
Jack viskade något i mitt öra. "Bäst att du tar hand om henne Jason" sa han med en seriös ton.
Ett flin formades på mina läppar. "Lite på mig... Jag ska ta hand om henne.." sa jag och skrockade lågt.
"Jag menar det McCann!" sa han "Okej okej!!"
"Bra, jag håller koll på dig" sa han innan han förflyttade sig mot Isabella.
"Vi ses efter skolan här okej? Och följ med Jason" Hon nickade.
"Kom nu babe, vi börjar snart" sa jag och tog tag i hennes hand och började gå. Jag vände mig om och blinkade åt hennes bröder. Finn skakade långsamt på huvudet och Jack gjorde en *Jag-Håller-Koll-På-Dig* blick.
Jag himmlade med ögonen innan jag kollade på Isabella igen.
Jag kollade på henne och log ett snett leende medans vi gick mot salen.
Fortfarande hand i hand och blickar brännande på våra ryggar.


Är inte Jason för söööt? haha ~ Vad tycker ni om novellen hittills? xo

 

#HappyBirthDayJustinFromBeliebers trendar på twitter. Va stor han har blivit ah


Comments
Postat av: Frida❤

Jättebra! Mermermermer! <3

Postat: 2013-03-02 - Klockan: 08:36:35 - Bloggadress: http://fridacarbin.blogg.se



Postat av: Hanna

Jätte Bra kapitel! Meera :D

Postat: 2013-03-02 - Klockan: 14:39:05 -



Postat av: Sofia

Yess!! A Badboy Storie!! ;) meer! :D

Postat: 2013-03-02 - Klockan: 16:01:10 - Bloggadress: http://biebercrew.blogg.se



Postat av: Lilly

Längtar till nästa!

Postat: 2013-03-02 - Klockan: 16:02:18 -



Postat av: Farin

Så fucking gryyyyyyyyyyyymt! <3

Postat: 2013-03-02 - Klockan: 16:10:27 -



Postat av: maja

Såååååååååå braaaaaa Omg dör vill bara ha mer!

Postat: 2013-03-02 - Klockan: 17:00:10 -



Postat av: Anonym

Undrar villket program gör du dina bilder på? och meeeerr

Svar: Svarar på det i nästa kap.
eeelit.blogg.se

Postat: 2013-03-02 - Klockan: 20:44:52 -



Postat av: JEN..<3

asså det är en sak jag inte fattar är jason och justin samma person eller kommer justin in sen och har samma utsende? taksam för svar, föresten grymt skrivet <3

Svar: Haha, Jag förstår dig. Men jag kan säga att det förklaras längre fram i novellen. Det är inte roligt om jag avslöjar det nu va?:) ~ Och tack!
eeelit.blogg.se

Postat: 2013-03-03 - Klockan: 02:20:07 -



Ditt namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback