POSTAT:

KATEGORI: Two souls one heart
2

Two souls, One heart - Handling

Isabella Harries är en 16 årig tjej som bor i Frankrike. Hon bor med sina föräldrar som jobbar där. Hennes mamma heter Elise Aubert och hennes pappa heter Daniel Harris. Hennes mamma driver ett konditori och hennes pappa är en av Frankrikes mäktigaste advokater. Hennes mamma är från Frankrike och hennes pappa är ifrån USA. Hon har även två äldre bröder, Dem bor kvar i USA för att slutföra skolan där.
 
Innan dem flyttade så skulle Isabella precis börja första året på High Scool men då tänkte hennes föräldrar att dem skulle flytta till Europa istället. Varför hennes föräldrar ville flytta var för att hennes mamma inte riktigt hade ett jobb i USA, Så hon ville flytta tillbaks till Frankrike och starta eget. Hennes pappa var redan en advokat så han hade inte något att oroa sig för. Hon var bara 14 år gammal och hennes pappa tyckte inte att hon skulle bo själv med hennes bröder så hon tvingades flytta med dem.
Hon började i en fransk skola där dem enbart pratade franska.
Hemma pratade dem både engelska och franska så hon är inte okunnig.
 
Nu har det gått två år sedan flytten och hon har precis lyckats övertala hennes föräldrar om att få flytta tillbaks till USA till hennes bröder. Hon skulle börja i samma skola som hennes bröder gick i och bo i deras "gammla" hus.
Hennes två äldre bröder heter Jack och Finn. Båda är 18 år och tvillingar. Dem bor i Los Angeles i huset Isabella bodde i innan hon flyttade. Hennes föräldrar ville inte sälja huset så Jack och Finn fick bo i det.
Räkningarna betalar hennes föräldrar och dem skickar även pengar till dem varje månad.

När Isabell åker tillbaks till USA så har en del saker förändrats. Hon börjar i high school och stöter på skolans trouble maker - Jason McCann. Men vad händer om det finns en till person precis likadan som Jason.
En dubbel gångare, Tvilling maybe? Blir det dubbelt så mycket trouble eller snarare tvärt om?
Vi alla har frågor, men får vi alltid svar? Hmm...

Läs novellen Two souls one heart och få reda på vad som händer.

Comments
Postat av: Madde

Hellu derr!

Den verkar jättebra!
Jag ser också vart du kan ha fått inspiration ifrån. Har jag rätt om du har läst (jag tror det är) "Complicated" av Jileyoverboard, alltså tjejen som skriver Danger och fått inspiration därifrån?
Om det är så du har gjort så älskade jag den ff:en när jag läste den, och jag tror du kommer att skriva (om) den jättebra!
HYPAD!
Kramis ♥

Svar: Hej! Jag har endast läst Danger och Danger's Back ingen annan som JileyyOverboard har skrivit. Men om den liknar så ska jag kolla upp det! :)
Roligt att du gillar den hittills!
Kram! ♥
eeelit.blogg.se

Postat: 2013-02-23 - Klockan: 18:30:47 - Bloggadress: http://storiesboutjusten.blogg.se



Postat av: Farin

Åååh, den verkar awwwwesome! <3
Men jag fattar inte, om pappan från början var amerikansk advokat borde det väl bli lite problematiskt att flytta till Frankrike, då han måste lära sig det landets lagsystem. Och det är svårt nog att hinna göra på två år, nästintill omöjligt, så hur hann han bli en av Frankrikes mäktigaste? Förlååt om jag är trögfattad nu, men jag fattar verkligen inte. :/

Svar: Kul att du gillar den hittills!Hahaha, förstår om det är lite krångligt. Men nu hittar vi på lite här.. :)
eeelit.blogg.se

Postat: 2013-02-23 - Klockan: 23:10:46 -



Ditt namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback