POSTAT:

KATEGORI: Two souls one heart
4

Kapitel 2 - Jason McCann

Last Chapter
"Så, Hur var det i Frankrike? Spill it!" sa Finn och hade ett intresserat ansikts uttryck. Jack väntade även på svar. Jag kan säga att mina bröder är dem allra bästa. Dem har jag bäst kontakt med i familjen och vi har alltid så roligt tillsammans. Vi kan vara seriösa och oseriösa. Vi har alltid funnits för varrandra och jag kan faktiskt berätta allt för dem, även fast dem är killar. Ja, Men jag har aldrig haft en riktig tjejkompis. Men vem behöver en tjejkompips när man har världens bästa bröder?
"Hela historien eller?" sa jag och log.


 

 

Isabellas perspektiv

Två dar har gått sen jag 'flyttade' in. Vi gjorde inte mycket i helgen utan dem hjälpte mig att hänga in mina kläder i min garderob och så köpte vi lite saker till mitt rum. Det jag inte redan hade köpte vi. Annars så var vi bara hemma och slappade. Jag var väldigt utmattad efter resan och eftersom att det var så varmt så orkade jag inte göra så mycket heller.
Deras vänner hade frågat dem om dom ville hänga men dem tackade nej. Finn insisterade på att vi skulle umgås istället.

 

Idag är det måndag och skolan började 9. Det var faktiskt rätt så skönt med att skolan startade en aning senare än vad jag vant mig vid. I Frankrike så startade skolan 8 varje morgon och slutade vid 4 - Riktigt jobbigt om du frågar mig. Efter två dar i USA så har jag nästan vant mig vid tidzonerna. Det var inte så många timmar emellan men första natten kunde jag inte sova. Jag sneglade på klockan i köket, den visade 8.30. Jag vaknade vid 8 och direkt började jag fixa mig och klä på mig kläderna. Jack var redan uppe och satt i vardags rummet. "Godmorgon" "Godmorgon, Kan du väcka Finn och säg att skolan börjar snart."

"Okej" sa jag och nickade.

 

Jag gick upp för trappan och bort mot andra sidan hallen. Jag kikade in i Finn's Rum. Han låg och sov vilket var självklart. Men eftersom att tiden rinner ut och jag inte hade inte ätit någon frukost än så var jag tvungen att väcka honom. Jag smög in i rummet och satte mig på sängkanten. Jag skakade honom lite, det gjorde ingen skillnad så jag skakade honom lite kraftigare
"Finn vakna" "5 minter till" "Nej, du måste vakna nu" "Nej.." En suck lämnade min rum och i samma stund så kom Jack in i rummet med en kanna vatten. "VAKNA NU SÖMNTUTA" sa han och hällde allt vatten på sovande Finn. "WHAT THE H-" sa han medans han satte sig upp i sängen. Han han inte ens säga slart sin mening innan Jack avbröt honom

"Vi måste åka NU" sa Jack och gick ut ur rummet och ner till vardags rummet. Jag gav honom ett leende

"Om du bara skulle vaknat första gången jag ropade på dig" sa jag och skakade på huvudet. "5 minuter" ropade Jack.

 

Han nickade klev ur sängen och mot badrummet i hallen.

Synd att han inte har ett badrum i sitt rum, som andra har *host host* jag *host host*

Det kanske var för att jag var en tjej. Men vem bryr sig, jag har det bästa rummet i huset. Like a boss *flips hair*
Jag och Jack stod i hallen och tog på oss skorna då Finn kom ner rusande för trappen. "Sorry för att ni fick vänta, Har ni ätit?" "Det är lugnt och nej vi har inte ätit än" sa jag reste mig ifrån stolen i hallen. "Vi köper starbucks på vägen till skolan, Kom nu" sa Jack och tog nycklarna samt sin väska och gick ut. Vi följde hans exempel och gick mot bilen.

 

Vi åkte mot drive-in och Jack rullade ner rutan. "Bella vad vill du ha?" "Chokladmuffin och vanilj frappuccino" han nickade och vände huvudet till Finn, "Det vanliga" sa han snabbt.
Bilen rullade fram mot en sån där mikrofon där man skulle beställa.
"2 Mellan frappuccino, en vanilj och en caramel, en stor frappuccino med jordgubbs smak och tre chokladmuffins" sa han snabbt och fick ett "Okej, ska bli" i svar. Bilen rullade mot fönstet till Starbucks dör vi fick får mat samt betalade. Jack räckte mig min beställning och jag började genast äta på min muffin. Det tog ca 10 minuter att åka till skolan efter att ha varit förbi starbucks. Klockan var nu 8.58 när vi anlände till skolan. Parkeringen var folktom men bilar fanns det gott om. Vi parkerade nära ingången och gick in i byggnaden. "Bella, Rektorns kontor är där borta, Ska vi följa med dig?" Jack och pekade på ett rum en bit ifrån ingången. "Nej jag klarar mig" Sa jag och log. Han nickade "Vi ses på rasten sis" sa Finn och pussade mig på pannan. Jag vinkade och gick mot rummet Jack pekade på.

 

Det var som ett vänt rum med få stolar och tidningar där. Jag läste på dörrarna och där det stod
"Rektor Mrs. Channing" på knackade jag försiktigt på. "Kom in" hördes en röst inifrån. Jag öppnade dörren och klev in.

"Kan jag hjälpa dig med något?"
"Jag är Isabella Harries, jag skulle börja här idag" sa jag och log svagt. Hon kollade upp ifrån sina pappers ark och gav mig ett leende. "Javisst, Jag har väntat på dig. Slå dig ner"
Jag satte mig försiktigt ner på stolen med mina händer i mina knän.

"Jag kanske ska presentera mig först. Jag heter Lily Channing" hon sträckte fram handen och jag tog glatt emot den. "Isabella Harries" "Vänta, Harries har jag hört förut.."

"..Du råkar inte ha två bröder?" sa hon och fixade sina glas ögon. "Jo det har jag, Dem går i den här skolan, Jack och Finn." sa jag
"Jag misstänkte det faktiskt!" sa hon och skrattade lite. "Hehe, ja.."
"Men nog om det! Jag ska ge dig en karta över skolan samt ditt schema och dina böcker. Och låt oss inte glömma ditt skåp! Följ med mig." sa hon och reste sig upp. Vi gick ut i hallen till vad jag tror var mitt skåp.

 


"Well... yeah
"


Det låg en bit bort eftersom att jag fick skåp 126. Hon gav mig min skåpkod och mina böcker.

"Du kommer inte hinna till sin första lektion men du hinner till din andra lektion"
Jag nickade. "Så om du inte hittar i skolan så kan du kolla på kartan eller knacka på mitt kontor"

"Okej, jag klarar mig nog" Hon nickade och gick iväg.

 

Jag öppnade mitt skåp och la in mina böcker i det. Jag hänge av mig min skinnjacka och väskan ställde jag prydigt bredvid jackan. Jag kollade på schemat och såg att nästa lektion var Engelska. Jag tog fram mina engelska böcker och stängde skåpet. Sal 240 skulle engelskan hållas. Jag gick med mina böcker i min famn samtidigt som jag kollade på kartan.

 

Plötsligt så började högtalarna låta. "Jason McCann till rektorns kontor omedelbart!

Sucks to be you Jason, Vem det nu var. Jag fortsatte att gå tills jag krockade in i någon. Jag rammlade på golvet och mina böcker tappade jag också. "Se dig för bitch!" sa en röst. Jag kollade upp och mina ögon fastnade på personens ansikte,

Okej han var jätte snygg. "Föråt, Jag så-" hann jag säga innan jag blev avbrutan.

"Skippa pratet, Ser det ut som om jag bryr mig eller?" Han verkade inte vänta på ett svar utan svarade sig själv.

"Nej, så flytta dig ut min väg. Rektorn kallar." Med dem orden så gick han iväg och jag satt fortfarande kvar på golvet och kollade mot det hållet han försvann mot. Killen som nyss passerade hade brunt hår och det var perfekt stylat

Vit t-shirt och en svart väst med svarta skinny jeans. Men inte bara det. Hans namn var tydligen Jason McCann.


Det skulle publiceras tidigare, men jag collaget tog lite tid att göra. Visste inte vilka bilder och så men well. Här har ni! :)


Comments
Postat av: Hanna

AHHH så bra :D !!!

Postat: 2013-02-28 - Klockan: 16:41:25 -



Postat av: Mathilda

meeeeeeeeeeeeeeeer :D

Postat: 2013-02-28 - Klockan: 22:17:43 -



Postat av: Lilly

Nästa!! :)

Postat: 2013-02-28 - Klockan: 23:20:52 -



Postat av: Farin

Den verkar verkligen såååå bra. <3

Postat: 2013-03-01 - Klockan: 15:31:45 -



Ditt namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback